Tekeningen

Modeltekenen: Pastelkrijt

Geïnspireerd door de andere tekenaars, besloot ik ook aan de slag te gaan met pastel. Eerst thuis even geoefend met de kleuren en een modeltekenboek en toen aan de slag gegaan op o.a. blauw papier. Dat laatste bleek een succes. Pastel heeft het voordeel dat als je een verkeerde lijn zet, je er met een andere kleur weer overheen kunt. Je kunt snel schaduwen neerzetten, veel sneller dan met potlood. En hoe langer je de tijd hebt, hoe bonter de kleurencombinatie wordt.

IMG-20241206-WA0002

Les 4: Een vrouwelijk model, wat opviel door het zwarte haar en de paarse haarband. Die waren heel handig bij het tekenen.

20241207_100029

Les 5: Een mannelijk model. Toch even wennen, mannen zijn namelijk vaak een stuk groter en je kunt het niet sierlijk maken hier.

20241220_153939

Les 6: Dit model heb ik eerder getekend met potlood. Nu pakte hij o.a. een stok en hoedje erbij. Erg leuk.

20250103_162115

Tijdens de expositie: Blootgewoon.

IMG-20241228-WA0020

Bekijk ook

Mijn andere werk

Aquarel

Verloofd

Het moment van onze verloving, vastgelegd in aquarel. Afgelopen wintersportvakantie werd ik verrast door Dave, die boven op de berg op zijn knieen ging. Een supermooi moment. Ik ben blij dat het is vastgelegd en dat ik het zelf na heb kunnen schilderen. Dat was wel een uitdaging, vooral de jassen. Maar wat is er leuker dan dit moment nu in de woonkamer te hebben hangen?

Olieverf

Voor Mam

Wanneer je moeder vraagt om een schilderij voor op haar slaapkamer, en je daarin de volledige vrijheid geeft… Dan kan dit zomaar het resultaat zijn. Het roze en blauw matcht met de kleuren van de slaapkamer en voor de rest ben ik lekker losgegaan met kleur. Het geheel lijkt op een bloem in glas-in-lood, en bij ieder vakje is goed nagedacht over de invulling. Onze boot is te zien, de Nieuwkoopse Plassen, en fragmenten van de glasramen van Marc Chagall in Metz, die we hebben gezien tijdens onze busreis samen. De zwarte lijnen maken dat je kan blijven kijken.

Aquarel

Victory

Dat leek me de best passende naam voor dit tweeluik. Een overwinning. Schoonheid en kracht na alle ellende. Waar ik mijn rug eerst altijd lelijk vond door mijn litteken, en daarom nooit een open rug zou dragen, durf ik hem nu met trots te laten zien.