Aquarel

Pispotje

Convolvulus sepium, de Haagwinde, of zoals mijn oma het altijd noemde: het Pispotje. Naast dat suppen zelf al heerlijk ontspannend is: lekker bruin worden en tegelijk genieten van de natuur van Nieuwkoop, heb ik nu ook ontdekt dat ik er goed op kan tekenen. In een waterdichte tas neem ik mijn spullen mee, maak wat schetsen en foto’s om die later thuis uit te werken met bijvoorbeeld water colour pennen. In een slootje kwam ik dit Pispotje tegen en hieronder is het resultaat te zien. En mocht je me nu niet geloven met dat supverhaal, bekijk dan even de video.

22a
22b
22g
22b
22a
22d
22e
22c
22f

Bekijk ook

Mijn andere werk

Aquarel

Verloofd

Het moment van onze verloving, vastgelegd in aquarel. Afgelopen wintersportvakantie werd ik verrast door Dave, die boven op de berg op zijn knieen ging. Een supermooi moment. Ik ben blij dat het is vastgelegd en dat ik het zelf na heb kunnen schilderen. Dat was wel een uitdaging, vooral de jassen. Maar wat is er leuker dan dit moment nu in de woonkamer te hebben hangen?

Olieverf

Voor Mam

Wanneer je moeder vraagt om een schilderij voor op haar slaapkamer, en je daarin de volledige vrijheid geeft… Dan kan dit zomaar het resultaat zijn. Het roze en blauw matcht met de kleuren van de slaapkamer en voor de rest ben ik lekker losgegaan met kleur. Het geheel lijkt op een bloem in glas-in-lood, en bij ieder vakje is goed nagedacht over de invulling. Onze boot is te zien, de Nieuwkoopse Plassen, en fragmenten van de glasramen van Marc Chagall in Metz, die we hebben gezien tijdens onze busreis samen. De zwarte lijnen maken dat je kan blijven kijken.

Aquarel

Victory

Dat leek me de best passende naam voor dit tweeluik. Een overwinning. Schoonheid en kracht na alle ellende. Waar ik mijn rug eerst altijd lelijk vond door mijn litteken, en daarom nooit een open rug zou dragen, durf ik hem nu met trots te laten zien.